“Het sociale aspect blijft de boventoon voeren”

donderdag 2 juli 2020

Als manager accounting is hij klant van het eerste uur en ook in deze tijden zeer te spreken over de samenwerking. Roy Keijmis van Sitech, waar meerdere consultants van Pragmatics werkzaam zijn, vindt de aanpak van Pragmatics lovenswaardig: “Geen paniek, geen gekke sprongen, geen geduw en getrek. Ook tijdens deze crisis blijft het sociale aspect de boventoon voeren. Dat is voor een klant erg prettig, kan ik beamen. Ik krijg regelmatig een telefoontje met de vraag hoe het bij Sitech is, hoe het met mij is, hoe de consultants het doen. Dat was voor de coronacrisis zo en dat is nog steeds zo.”

De term ‘klant van het eerste uur’ kan overigens nog wat aangescherpt worden volgens Roy: “We waren letterlijk de eerste klant. Dus het wederzijds streven naar een goede lange termijnrelatie is, inmiddels tien jaar verder, zeker geslaagd te noemen. Het was een informele start met een vrijblijvend gesprekje en kort daarop volgde de eerste plaatsing. Langzaamaan is dat gegroeid naar structureel rond de zes consultants die merendeel op de afdeling accounting werkzaam zijn. Maar ook cost control, een ander onderdeel binnen de overkoepelende finance afdeling, maakt regelmatig gebruik van de know how van de prima consultants van Pragmatics. Op dit moment is de afvaardiging van Pragmatics zelfs acht consultants sterk. Deels omdat we in een organisatie zitten, die in beweging is en inhuur van consultants geeft je de kans om flexibel te zijn. Deels omdat de crisis op financieel gebied ook juist meer werk met zich mee heeft gebracht, zoals de vraag naar meer analyses en gerichte kostenspecificaties.”

Overigens was het thuiswerken voor de crisis niet heel gebruikelijk bij de afdeling finance. “Dat was wel even wennen voor de organisatie,” geeft Roy aan. “Maar we hebben ons allemaal goed aangepast. Voor de meeste consultants van Pragmatics was het thuiswerken overigens niet nieuw. Bij andere organisaties hadden ze er al eens mee te maken gehad en daar hebben we nu profijt van. We zitten nu in de fase dat iedere medewerker twee dagen per week weer op kantoor werkt. Net zoals bij de meeste bedrijven verwacht ik niet dat we weer helemaal terug gaan naar de oude situatie. Het zal een mix worden van thuis en op kantoor werken. We wachten het rustig af en bekijken het van week tot week. Door de inzet en het aanpassingsvermogen van de eigen medewerkers en de consultants van Pragmatics loopt alles gewoon door.”